Data wpisu: 01.02.2023

Dystrybucja gadżetów reklamowych w branży farmaceutycznej – najlepsze metody

Gadżety reklamowe to podstawowe narzędzie promocji marki farmaceuty. Owszem, wielkie koncerny inwestują duże środki w kampanie reklamowe w Internecie, radio i telewizji, natomiast wspierają je również poprzez rozdawanie atrakcyjnych gadżetów. Te trafiają do różnych grup odbiorców, a sposobów dystrybucji gadżetów jest co najmniej kilka. Najlepsze z nich omawiamy w naszym poradniku.

Prezent do opakowania produktu

Podstawowym sposobem dystrybucji gadżetów reklamowych jest dołączanie ich do np. większego czy podwójnego opakowania leku lub innego produktu farmaceutycznego. W ten sposób produkt z miejsca zyskuje na atrakcyjności i – jeśli ma odpowiedni skład i działanie – zostanie chętniej wybrany przez klienta apteki. Jest to również stosunkowo niedroga metoda związania pacjenta z marką farmaceuty.

Promocyjny zestaw leku czy suplementu

Takie zestawy najczęściej przygotowuje się z okazji świąt Bożego Narodzenia, Wielkanocy, Dnia Babci i Dziadka etc. Gadżet reklamowy, na przykład opakowanie do segregowania leków czy kubek ceramiczny, może stanowić dostateczny argument przemawiający za wybraniem danego produktu – zwłaszcza, gdy nabywca nie zna marki i nie ma konkretnych oczekiwań w stosunku do produktu (ma to być po prostu estetyczny, zdrowy prezent dla kogoś bliskiego).

Eventy farmaceutyczne

Firmy farmaceutyczne bardzo chętnie inwestują w organizację eventów skierowanych do przedstawicieli branży medycznej. Jest to doskonała okazja do zaprezentowania oferty, zaplecza merytorycznego przedsiębiorstwa oraz do nawiązania bezcennych kontaktów. Obowiązkowo należy obdarować uczestników wydarzenia paczkami promocyjnymi, w których znajdują się praktyczne i estetyczne gadżety, na przykład smycze, zestawy piśmiennicze etc.

Upominki dla szpitali i innych placówek medycznych

W przypadku chęci zainwestowania w większą partię gadżetów reklamowych, warto pomyśleć o nieodpłatnym przekazaniu ich szpitalom czy placówkom medycznym. Taki upominek z pewnością zostanie chętnie przyjęty, a smycze, podkładki pod myszki, przyborniki biurkowe czy bloczki karteczek samoprzylepnych będą masowo wykorzystywane przez lekarzy, pielęgniarki i pracowników niemedycznych.

Akcje charytatywne

Gadżety reklamowe mogą stanowić element wsparcia jakiejś akcji charytatywnej, której firma farmaceutyczna jest sponsorem. Efektowne i praktyczne gadżety można traktować jako np. nagrody dla dzieci biorących udział w konkursie, czy po prostu wyposażenie paczek prezentowych dla potrzebujących.

Wsparcie kampanii społecznej

Jeśli firma farmaceutyczna planuje ocieplenie swojego wizerunku poprzez uczestnictwo w akcji społecznej, na przykład promocji honorowego krwiodawstwa czy bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię, to jak najbardziej może sięgnąć po gadżety reklamowe, które trafią np. do dzieci, zostaną rozdane podczas otwartego eventu czy będą stanowić nagrodę dla uczestników jakiegoś łatwego konkursu.

Jak widać istnieje wiele bardzo ciekawych i co najważniejsze skutecznych sposobów dystrybucji gadżetów reklamowych firm farmaceutycznych. Wszystkie z nich idealnie wpisują się też w strategię kreowania atrakcyjnego wizerunku marki farmaceuty.


Autor wpisu:
Maciej Chabowski

Bezpłatna konsultacja

Nasi doradcy czekają na Twoje pytania. Pomożemy Ci dobrać produkty do Twoich potrzeb.

Katalog gadżetówSkontaktuj się z nami

Stosujemy pliki cookies. Jeśli nie blokujesz tych plików (samodzielnie przez ustawienia przeglądarki), to zgadzasz się na ich użycie oraz zapisanie w pamięci urządzenia. Zobacz politykę cookies.
Przewiń do góry